Mindennap áldozatul esik egy magyar család a csalók ármánykodásának – Itt az MNB aduásza a fenyegetések ellen

2023.03.24.

Átfogó oktatási programot indított az ügyfelek digitális tudatosságának fejlesztése érdekében az MNB, a Magyar Bankszövetség, az NMHH, az NBSZ-NKI és az ORFK. A program tavaly ősszel indult, és most került sor a fejlemények áttekintésére. A kezdeményezéshez az online csalások növekedése és a helyzet súlyosbodása miatt az Igazságügyi Minisztérium is csatlakozott. A kommunikációs kampány célja, hogy felhívják a figyelmet a lakossági és a kkv ügyfeleket fenyegető csalók legújabb módszereire és a védekezési lehetőségekre – olvasható a portfolio.hu oldalon.

A fokozódó veszélyt látva az Igazságügyi Minisztérium is csatlakozott a Kiberpajzs projekthez. A minisztérium szerepéről Répássy Róbert miniszterhelyettes beszélt az eseményen. Az Igazságügyi Minisztérium két szálon is kapcsolódik a Kiberpajzshoz: fogyasztóvédelem és áldozatsegítés. A fiatalok és az idősek a legsebezhetőbbek, a leggyakrabban az internetes csalásnak, a személyiséggel valós visszaélésnek és pénzügyi csalásoknak esnek áldozatul.

Áldozatsegítés: az áldozatok tapasztalatainak összegyűjtésével és a Kiberpajzzsal való megosztásával segítenek. A prevenciós jellegű tájékoztatásba is bekapcsolódnak, de általános áldozatvédelmi témákat is elővesznek. Kiemelt figyelmet fordítanak majd a 14-18 éves korosztályra és a fokozottan kiszolgáltatott csoportokra, mint például a 64 évesnél időseb generáció. Az online zaklatás egyre súlyosabb probléma, az áldozatok elszigeteltek, szorongónak, vagy öngyilkosságra hajlamosnak is érezhetik magukat, Fontos, hogy minél előbb megkapják a megfelelő segítség. Ennek érdekében a minisztérium jogalkotási munkát végez, jogi tanácsadást kínál és mentálhigiénés szolgáltatásokhoz való hozzáférést biztosít.

Fogyasztóvédelem: Biztos intézményrendszerrel kell garantálni a fogyasztók védelmét, az online térben is védeni kell az embereket, folyamatosan fel kell hívni a figyelmet az újfajta csalási módokra (romantikus csalás). Létrehozták a fogyasztóvédelmi kerekasztalt, ahol első kézből lehet informálódni a fogyasztókat érintő problémákról. Sok baleset megelőzhető lenne, ha a fogyasztók tisztában lennének a jogaikkal. Az Igazságügyi Minisztérium egyik fő feladata a csaló webáruházak elleni fellépés is.

A teljes cikk IDE kattintva olvasható el.

Forrás: portfolio.hu


szerző: ÁSK